torsdag 31 maj 2007

Kallt som i graven

Det är svårt att beskriva hur fruktansvärt kallt det är här nere på vintern men Silverfisken har fångat det perfekt på sin blogg. JAG FRYSER!!! Näsan är alldeles blå när jag vaknar på morgonen och ögonen svider av kyla. I mitt sovrum är springorna i balkong dörren minst 3 cm och jag kan känna draget viner om näsan. Visserligen är det bara tre månader men det är tre långa månader av pina.

Som tur var gick daten häromdagen riktigt bra och jag kanske inte behöver köpa mig en elektrisk filt för att hålla mig varm i vinter. Skoja bara, god mat var det i alla fall och han kom tillbaks idag och vi gjorde "The bay run". Ca 7 km slinga runt vattnet. Otroligt vacker dag och jag lyckades köra slut på honom ganska rejält ; )

Var ute och dansade med flickvänner och hade riktigt bus roligt. Men vi märkte alla tre att vi redan blivit yrkes skadade och det var lite svårt att slappna av mellan pill poppande och snortande utegångare. Har varit ute en hel del i "The Cross" (också bra beskrivet av firren), men det är helt annorlunda nu som polis. Det är helt enkelt ett riktigt skit ställe som drivs av motorcykel gäng som pumpar in droger till alla som säger ja. Många säger inte ens ja, utan får drinkar spikade och piller instoppade. Aldrig mer.

På tal om droger så hade vi en riktigt bra arrest härom dagen. En nisse blev stannad för att han hade ett söndrigt bromsljus. Efter en närmare granskning visade det sig att han körde omkring med en väska fylld med 2kg ice. Gissa om han önskade att han hade fixat sin lampa...

Finns det nån här ute som lätt kan beskriva hur jag skall stavnings testa mina posts innan jag sänder dom. Svengelskan börjar bli lite irriterande.

4 kommentarer:

Ilva sa...

jo jag antar att livet blir annorlunda nàr man blir polis, yrkesskadad liksom!

Ang. svenskan så kanske du har svensk version på Word, i såfall kan du bara copy and paste o kolla där. Det enda du gör fel egentligen är att du särskriver en massa ord, annars är det bra! Jag gör också massor av fel på svenska nuförtiden

Anonym sa...

tittar du efter utrymningsvägar så fort du kommer in i en byggnad? och efter brandsläckare?

*suck* yrkesskadad är bara förnamnet!

svenskan är bra, det är bara en del särskrivningar som ilva säger, no biggies!

Anonym sa...

Hello there!!!
Så utomordentligt trevligt att du är tillbaka...mer spännande läsning än någonsin! :-)

Laberri sa...

Ylva - tack för feedback. I bland skriver jag ord och har ingen aning om det är ett riktigt ord, det ser bara konstigt ut. Det vore bra med nått stavningsprogram innom blogger

Anna- Precis så. Snacka om yrkeskadad.

Kapple - Kul att du kommer på besök ;)