tisdag 15 maj 2007

Partner in crime

paddy wagon

Jag har jobbat med samma partner i snart 6 veckor och vi börjar lära känna varandra ganska bra. Vi jobbar 12 timmars pass så det är tur att vi kommer bra överens och att jag inte avskyr 80-tals musik. Den som kör får bestämma radio kanal och om jag kör så får den som är mest senior bestämma. Detta gör att vi lyssnar på ovan nämda eller gammal country musik stort sett hela tiden. Jag klagar inte (ännu) men när han satte på en cd med joddling blev det lite väl mycket. Jag klagar heller inte över att han ännu inte sagt en hel mening utan ordet fuck inklämt en eller ett par gånger. Han svär inte alls när vi pratar med våra klienter men i trucken släpps det lös ordentligt. Det enda som händer dock är att jag anammat samma språk och vi låter som två gorillor som sitter och svär åt allt och alla.

Jag klagar dock i tysthet över hur han kör. Han (liksom de flesta män) tycker att han är en ypperlig bilförare och det är han också. Han kör säkert med bra kontroll och när vi kör "urgent duty" med sirener och ljus känner jag mig inte livrädd. Han är även tränare till alla som skall ta silver körkort, så han vet vad han gör. Det enda problemet är att han vägrar sakta ner över fartgupp eller i svängar. Jag håller på att totalt skramla sönder innuti. Fastighetsgränsen är bara 60k/h så det går inte fort men åk i en mindre lastbil över ett fartgupp in samma hastighet och jag lovar att det känns. Han saktar inte ner alls i kurvor och det är ofta jag tror vi kommer välta. Efter första veckan tillsammans hade jag träningsvärk i magen då jag spännt mig så och försöker trycka ner mig i sätet. Skulle dock aldrig våga säga nått utan gnisslar bara tänder och håller i mig så bra det går.

3 kommentarer:

Ilva sa...

du får väl säga att efter att ha fött två bar har du en lös livmoder eller nåt sånt!

Anonym sa...

Hallå där, så roligt att se dig igen...alive and well...och med dator till på köpet :-)

Det är sydsvensk vår, en tidig sådan, och det allmänna samtalsämnet i byn är att syrenerna kommer att vara överblommade till skolavslutningen. Vad göra?!

Kram på dig. Vi hörs.

Laberri sa...

ilva- ha ha ha underbart. Fast hur låter det på engelska. I have a loose life mother? My life mother is wobbely?

Blackout - Jominsan här är vi tekniska minnsan. Kollade fina bilder på din blogg och jag riktigt känna våren. Är du säker du inte känner mor min. Precis det sa hon i går på telefon. Spooky