torsdag 17 maj 2007

Jag börjar fundera vilka signaler en nyligen frånskild, 34 årig småbarns mamma sänder ut. Jag har blivit utbjuden av tre olika pojkar den senaste månaden vilket är jättekul och smickrande. Lysande för själförtroendet och samtidigt lite nervöst pirrigt. Dock är det verkligen pojkar, då inte en enda är över 25 år. Har män i 25 års åldern nån hemlig facination av äldre kvinnor, för det är precis så jag känner mig. Fd maken var 10 år äldre än mig och våra flesta vänner är runt 40. Jag var oftast den yngsta i umgänges kretsen. Sen jag blev polis är jag oftast den äldsta. Hur gick det till? Vad säger det om mig? Och varför skulle en kille i den åldern vilja gå ut med en 10 år äldre tjej? Look, det är desperata tider och jag säger inte nej, men det hade varit kul att träffa nån som åtminstånde är född i samma årtionde...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du aldrig hört talas om den oerhörda dragningskraft som äldre erfarna kvinnor har? Speciellt på inte så erfarna män.
Der handlar om erotik på hög nivå och jag tycker att du i den guldsits du befinner dig bara ska tacka och ta emot.
Man lever ju inte för evigt, menar jag :-)

Laberri sa...

Ha ha, visst tackar jag och tar emot av allt det goda i livet...Man lever varken för evigt eller mer än en gång. Bring it on baby ;)