måndag 20 augusti 2007

Våren har kommit!

magnolia
Långsamt men säkert börjar livs lusten återvända efter en ovanligt lång och hemsk vinter. Magnolian blommar och det börjar bli riktigt vackert. Det har regnat hela vintern vilket gjort underverk för alla parker och trädgårdar som nu börjar grönska igen. Sydney bereder sig för stor besök av 21 världs ledare som kommer hit i Septembers APEC möte. Hela NSW har fått en ledig dag den 7:e Sept så de kan hålla sig hemma och inte störa de viktiga nissarnas agenda. Polisen har fått special tillstånd att stoppa och söka folk utan speciell anledning. Jag kommer inte nämna vad jag tycker och tänker om detta i denna blogg.

Längtar hem!!!! Längtar hem så det kryper i kroppen, men som tur var stillades min längtan efter ett supertrevligt besök på ikea. Kaviar och köttbullar inhandlades och nu kan jag överleva ett par månader till

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag förstår att du längtar hem.
Min systerdotter anlämde Melbourne i fredags och känner sig redan som hemma. Pojkvännen har fixat lägenhet och planterat en magnolia till hennes ära och hon säger att Australien känns precis som hemma.

Laberri sa...

Kul att hon trivs. Låter som en ypperlig pojkvänn hon skaffat. När kommer du hit på besök?