tisdag 28 augusti 2007

I går damp det ner ett stort tungt paket från universitet. Det var sista drösen med skol böcker som landade tillsammans med en stor klump ångest. Om två dagar börjar min sista termin som "probationary constable" och i January blir jag en confirmerad polis in New South Wales. Det är dvs om jag klarar alla 4 tentor, 12 prov, 3 progress reports, medical undersökning, fett test och det fysiska provet. Helt otroligt att jag redan gjort två terminer och att det börjar närma sig slutet på denna helvetes tid. Samtidigt vill jag inte att det skall ta slut då arbetsbördan och ansvarstagandet ökar trippelfalt.

Bara tanken på att om tre månader kommer jag vara den mest seniora i polistrucken. Läskigt värre, för både mig och de jag skall rädda från allt ont.

Australien har drabbats av hästinfluensa som antagligen kommit hit med en sjuk märr från Japan. Den sprider sig som en löpeld genom landet och hela racing industrin står stilla. Detta är otroligt stort i detta land som älskar att spela på allt som rör sig. För oss inom polisen betyder det att alla polis hästar står i karantän och kan inte användas i nästa veckas stormöte APEC. Tiihiii...Just nu är det hysteri här nere framför allt inom delar av poliskåren över att Bush och grabbarna skall vara på ett och samma ställe i en vecka. Som tur var skall jag inte jobba under denna tillställning och slipper bråka med alla protestanter.

På en mer positiv note kan jag meddela att jag skall på date på Fredag med en manlig varelse som faktiskt är i samma ålder som undertecknad. Kul men pirrigt. Håll tummarna för att han kan prata och inte dreglar. Som tur var har jag fått två fina finnar på hakan som lyser rött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hästflunsa är inte kul, hoppas den inte får fotfäste.

Här hemma är det kallt, nästan minus i morse, och det blir en lång höst efter denna obefintliga regnsommar.

Anonym sa...

Usch vad tråkigt att höra att det varit en sån trist sommar. Jag skickar lite sol med nästa båt ;}