torsdag 23 augusti 2007

Köttbulle fest down under

P1010002

Jag har nu nästan ätit mig igenom ett helt kilo svenska köttbullar sen förra veckans ikea besök. Då jag inte har nån frys måste de liksom ätas upp innan de blir för gammla. Köttbulls macka, köttbulls pasta, köttbulls gryta och ett antal kalla köttbullar har ätits upp. Kanon de första 4 dagarna men nu börjar jag bli köttbulletrött.

I går brottades vi med en Mauri som hade traditionella tatueringar i hela ansiktet a la "Once we were warriors". Han var helt galen då han tagit väl mycket av drogen "ice" i sitt liv och var elepticer. Han hade en fit och ambulancen försökte hjälpa honom men han blev väldigt våldsam. Vi var sex poliser i ett litet pytte rum som försökte hålla fast honom. Det var som att brottas med en snappy krokodil. Hans käkar klappade efter oss när vi försökte hålla fast honom och ge honom en spruta. Vi sprayade med peppar spray honom men han blinkade knappt. Som tur var hade vi den nya "glass bilen" som vi till slut fick in honom i och transporterade honom till sjukhuset. "Glass bilen" är helt i plast och fången kan inte skada sig lika illa om dom blir galna där inne. Det enda negativa är att luft konditioneringen surrar väldigt högt och många junkies blir tokiga av.

Är ice lika vanligt i Sverige som här nere? Vi har en riktig epedemi som bara blir värre och värre.

Nu är det dax att snöra på bootsen igen och göra ett natt skift i lejon parken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen aning om ice är vanligt här, däremot vet jag att rökheroinet dyker upp oftare och oftare bland ungdomarna. Livsfarligt!

Anonym sa...

Mammas köttbullar är goda men jag föredrar mina med Chili, parmesanost och vitlök. Små ska de vara och gjorda på nötfärs!
Om man orkar kladdet villl säga!

Laberri sa...

Blackout - Ice är crystal meth, ganska likt speed men otroligt beroende framkallande. Man kan bli beroende efter bara använt drogen en eller två gånger. Drogen är stor i USA och den håller på att ta över här nere. Vidrigt.

Kapple - Kul att höra av dig. Ditt alternativ låter bra mycket bättre. Verkar vara väl värda kladdet:)