torsdag 19 juli 2007

rapport från sjukbadd

Min kropp fick nog i förrgår och sa till på skarpen att den behövde vila. Var på en mycket otrevlig trafikolycka och efteråt hade vi debriefing på stationen. Vi satt ner och när det var dags att resa sig ville min kropp inte vara med längre. Jag gick hem och stöp i säng. Doktors besök visade att jag hade fått lunginflammation och vila beordrades. Har nu spenderat två underbara dagar i sängen och jag känner mig som en ny människa. Det har helt enkelt varit för mycket och kroppen sa ifrån. Så nu kan jag i lugn och ro sitta framför datorn och göra färdigt mina två sista tentor för denna terminen, och när de är gjorda är jag halvägs där. Bara en termin kvar och sen blir jag en riktig polis. Läskigt. Jag är absolut inte redo ännu och måste lära mig väldigt mycket om jag skall vara den mest erfarna på trucken. Det är så otroligt komplicerat alltihop och jag har ångest ibland för att inte göra ett bra jobb. Pappers arbetet är enormt och då gör jag inte ens de komplicerade bitarna ännu.
Nä, nu kryper jag ner i sängen igen med min elektriska filt och somnar om.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kom precis hem efter segling med mycket vind, kräk och illamående. Ska sova men mailar privat i kväll. Skönt att du mår bättre.

Det finns människor som aldrig reflekterar över sig själva och tillvaron, som aldrig tänker längre än näsan räcker.
Den kategorin tillhör inte du så jag hyser stort hopp inför framtiden :-)

The Female Dinousaur sa...

Men oj! Lunginflammation går man väl inte direkt bara omkring och "har", utan att man känner det? Skönt att din kropp sa ifrån, när du inte gjorde det. Läste inlägget om olyckan här nedanför och kanske det här också är en reaktion. Jag tycker du är fantastisk som orkar ha det jobb du har - önskar fler vore som du!

Anonym sa...

Hoppas ellt är OK och att du kryar på dig.

The Female Dinousaur sa...

Hoppas du är OK. Long time!

Anonym sa...

Blackout - har numera ny email address jenny.owen@optusnet.com.au
Tack för varmt stöd

Biggis - lunginflammationen är fixad och livet börjar återvända. Kram och tack för varma kommentarer