söndag 1 juli 2007

Lunch date

Hade lunch med ex-maken härom dagen och det var riktigt trevligt. Vi pratade om hur det blev så fel och han är fortfarande väldigt arg och besviken på mig. Arg för at jag inte vill försöka jobba mer på det och arg för att jag så länge vetat att jag ville lämna honom men inte sagt det tydligt nog. Jag förstår fullkomligt hur han känner och han har all rätt i värden i att känna som han gör. Hans känslor är verkligen inte obefogade och jag är ledsen över att ha åstakommit detta.
Men inte för ett ögonblick ångrar jag vad jag har gjort och jag känner inga skuldkänslor. Jag visste inte hur jag skulle kunna komma ur detta förhållande på nått annat sätt än så som jag gjort. I bland är jag stolt över att jag fanimej vågade gå emot strömmen och tro på och göra vad som är rätt för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska vara stolt! Alldeles för många kvinnor stannar i förhållande de egentligen vill bryta bara för barnens skull.
Man skall alltid simma mot strömmen, man är väl inte en död lax!

Laberri sa...

jag är stolt över att ha en sån trevlig vän som du som kommer på besök. Tack för ditt stöd och varma kommentarer .