onsdag 6 februari 2008

Senior on the truck

Fick min "stripe" i går, vilket betyder att jag nu är en fullfjättrad polis med fullt ansvar för mina handlingar och numera "senior on the truck". Herre min djävlar vad rädd jag var i nall. Vilket fruktansvärt ansvar, tänk om jag gör fel eller råka skjuta nån i foten. Tills nu har jag jobbat med collegor som varit i jobbet i minst 4-5 år och alltid vetat vad som skall göras. Nu är det upp till mig, plus att jag är ansvarig för min mer juniora collega. Hjälp!!!

Allt gick fint tills vi fick ett larm om en våldsam "domestic" där styvfadern var schizophrenic, hade inte tagit sin medicin på 5 månader och druckit sprit i dagarna 3. Han gick lös på sina tre barn och fru med ett baseball bat. När vi kom fram möttes vi av de tre barnen som stod utanför lägenhets complexet och berättade vad som hänt och var han var. Hissen funkade inte och vi sprang up 7 våningar. När vi kom upp till 5:e våningen kunde vi höra skriken.

Jag kallade på backup, och när jag fick konfirmation att dom inte var långt borta gick vi in i lägenheten med spray och batong i högsta hugg. Som tur var fick vi det hela under kontroll snabbt och tog ut pappan. Mamman vägrade berätta vad som hänt eller lämna ett statement så i stället för att arrestera honom tog vi honom till mental sjukhuset.

Efter det fick vi två robberies och ett massivt brawl som löste upp sig självt när vi kom. Tre oljuds klagomål, ett parkerings klagomål, flyttade på en full nisse två gånger och fick till slut köra hem honom till nån förort västerut.

Natten slutade okej och jag behövde bara stanna kvar nån timme för att göra allt förbannat pappers arbete.

Har nu sovit en bra stund och är precis på väg att dra på mig bootsen för nya äventyr i sunny Redfern

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg att du börjat blogga igen. Kul! Och intressant inlägg om vardagslivet på jobbet.

Återigen grattis till stripen.

//Anders

Laberri sa...

Tackar, låter som Dubai inte är helt fel heller. Poolen såg ruskigt cool ut.