onsdag 2 april 2008

Mad as a cut snake

Vi arresterade en galen cykel kurir härmodagen. Han såg inte helt tokig ut så det tog ett par minuter innan vi förstod att han var lika galen som en klippt orm (dåligt översatt aussi slang).
Jag gick igenom hans plånbok och hans tillhörigheter nere i cellen som vi gör med alla vi tar in. Plånboken stank konstigt när jag öppnade den men jag hittade ganska snart lukt källan. I en liten plast påse hade han sparat alla sina avklippta tånaglar. Långa svarta klo liknande bitar som avgav en kväljande lukt. Jag är normalt inte äckel magad och tycker mig har sett både det ena och andra detta år, men detta fick mig att nästan spy direct i plånboken.

Efter att ha hämtat mig något frågade jag cyklisten varför han sparade sina naglar. Han berättade då att staten har försökt förgifta honom och han sparar all naglar så efter att han har dött kan dom testa hans naglar och se vilket gift som andvänts. Det enda som gör att han överlevt är att han dricker 6 liter vatten om dagen för att spola ut alla gifter.

Mad as a cut snake

Inga kommentarer: