fredag 25 april 2008


Ibland onskar jag verkligen att jag hade en bra liten kamera i byxfickan. Vi gjorde ett jobb harom natten vid Central Stationen i Sydney. Nar vi kom fram visade sig att ena fram sidan av stationen var dekorerad med vita splitter nya skor i storlek 11 (45or?). Mellan 50-100 par skor var upphangda i trad, utplatserade pa overgangs stallen, upphangda i klasar i lyktstolpar osv. Vart jobb var att flytta pa ett gang berusade gangstrar som sjalvklart fick syn pa skorna och samlade pa sig sa manga de kunde innan de blev ivag korda. Det konstiga ar att de senaste veckorna ser jag dessa vita nya skor upphangda lite overallt i stan. Var de har skorna kommer ifran och vem som placerar ut dem har jag ingen aning om men om nan har storlek 11 och behover nya dojor sa hanger det minst 20 par over Clevland Street i osterlig riktning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det var länge sedan jag läste bloggar. Vädret i Skåne är very warm at the moment och att sitta vid datorn är inte det första man tänker på precis. har läst igenom dina senaste bloggar och förstår att du har häcken full.
Den där köra fort kursen låter intressant. Jag har alltid velat lära mig köra så där riktigt jäkla fort, sedan dra handbromsen, sladda runt och pila iväg åt andra hållet. Om man någon gång kommer på kant med maffian kan det vara bra att kunna :)
Hoppas att du har det riktigt gott/ Blackout